Test: Honda Jazz 1,2 Cool

Iba máloktoré auto dokáže vyťažiť maximum z variability a priestoru z kompaktných rozmerov, tak ako to dokáže Honda Jazz 1,2 Cool.

14.03.2005 13:48
debata

Honda Jazz nie je novinka. Európske trhy obohatila už v roku 2002, no jej penetrácia na trh bola postupná. Výrazným posunom v predajných štatistikách bolo až zníženie ceny, ktoré posunulo Jazz do záujmu zákazníkov v kompaktnej triede. Iba 3,8 metra dlhá karoséria totiž poskytne takmer plnohodnotný priestor štyrom dospelým osobám.

To všetko ukrýva Jazz za milý výraz nezbednej tváre s rozmernými svetlami, typickou črtou ostali aj v tomto modelovom roku rozmerné spätné zrkadlá. Zadnou časťou sme opäť provokovali, skupinové svetlá s čírou optikou jemne dolaďovali zvislú kontúru zadnej časti.

Podobne ani interiér neprešiel veľkými zmenami, takže Jazz si naďalej zachováva jednoduchú prehľadnosť s neomylným ovládaním. Stredová konzola s prilepenými kruhovými ovládačmi klimatizácie zodpovedá doterajšiemu modelu, pribudlo iba viac strieborných ovládacích prvkov Kolorit interiéru dopĺňa ešte krátka radiaca páka s tradične presnými dráhami radenia.

Subjektívne a aj objektívne je najsilnejšou stránkou Hondy Jazz priestorová ponuka a jej nekonečná variabilita. Repertoár polôh siaha od dvojmiestnej verzie s maximálnou kapacitou 1325 litrov s dĺžkou 1,7 metra až po veľmi slušný základný objem batožinového priestoru s 380– timi litrami.

Okrem  mimoriadne jednoduchého sklápania, možno oceniť aj rovnú plochu batožinového priestoru, vyklopiť možno aj sedáky, pod ktoré možno tak naložiť ďalšiu batožinu.

Medzi tradičné kladné stránky patrí aj komfort cestovania, aj napriek vzpriamenejšej polohe sedenia je možné absolvovať na zadnom sedadle dlhé trate. Subjektívne ponúka v tomto smere Jazz asi najviac zo všetkých malých automobilov.

Komfort cestovania podporuje aj takmer kompletné vybavenie, vrátane dvojice airbagov, ABS a klimatizácie, či elektrického ovládania predných okien a zrkadiel.

Na slovenskom trhu sa Jazz núka iba v kombinácii so štvorvalcovým motorom objemu 1,2 litra so systémom i-DSI, ktorý označuje dvojité zapaľovanie.  To umožňuje relatívne trpasličiemu motoru dosiahnuť maximálny výkon 57 kW (78 k) postačuje na každodenné mestské jazdenie. Na 100 km/h sa Jazz rozbehne po 13,7 sekundách, maximálna rýchlosť 170 km/h si zaslúži pochvalu.

Za pozornosť stojí aj úspornosť motora. V meste pri rozumnej jazde sme aj napriek zimným nemali problém dosiahnuť spotrebu 6,5, ani dlhodobé svižné tempo nevyhnalo spotrebu nad hranicu 8,0 litrov. celkový priemer 7 litrov je dobrou hodnotou, ktorú letná prevádzka zníži o jeden liter.

Jazdné vlastnosti sa nezmenili – sú výborné. Zákruty si možno pokojne užiť. Vyladenie podvozka akurátnym kompromisom medzi športovým a komfortným, čo pri rázvore osí kolies 2450 mm nebýva zvykom.

Konečné hodnotenie je pozitívne s jedinou výčitkou. Na zoznam kladných vlastností Hondy Jazz patrí nielen priestorová ponuka, motor a jazdné vlastnosti, ale aj bezpečnosť v rámci kategórie automobilov, ktorú Jazz predstavuje. Na negatívnej stránke figuruje bohužiaľ cena, ktorá pri verzii Cool dosahuje hranicu 475.000 Sk.

Cena základného modelu:  Honda Jazz 1,2 Cool: 475.000 Sk

Cena testovaného vozidla:  475.000 Sk

Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, protiblokovací systém ABS, klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, vyhrievanie zrkadiel, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  žiadne

Technické údaje:
Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, dvojventilová hlava valcov, ventilový rozvod SOHC, zdvihový objem valcov 1245 ccm, maximálny výkon 57 kW (78k) pri 5700 ot/min, maximálny krútiaci moment 110 Nm pri 2800 ot/min
Priemerná spotreba: 7,0 litra na 100 km.
Prevodovka:  päťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok:  Vpredu: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu
Brzdy:  vpredu aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:  Päťmiestna, päťdverová limuzína, DxŠxV 3830×1675×1525 mm, rázvor osí kolies 2450 mm, pohotovostná hmotnosť 1054 kg, celková hmotnosť 1455 kg, Objem batožinového priestoru 380/1323 litrov.

Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 13,7 s

Maximálna rýchlosť:  170 km/h

debata chyba
Články podľa značiek