TEST: Nissan Micra 1,2 16 V Visia - Čiperná bacuľka

Modely Nissan boli vždy povestne spoľahlivé, no dizajn bol väčšinou striedmy, až nenápadný. Príchodom modelu Primera sa všetko razom zmenilo. Dizajn sa dostal do popredia natoľko, že si ho s obľubou vychutnali aj germanofili. Ozajstným bonbónikom je Micra.

18.03.2005 14:42
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Svojim dizajnom doslova rozmaznáva oči, rozmerné kvapkovité svetlomety upútajú. Opticky dokonca zväčšujú šírku vozidielka. Do rodiny Nissanov sa Micra hlási typickou maskou chladiča v štýle „Nissan Wings“.

Bočná línia je zaguľatená tak vpredu, ako aj vzadu. Do rohov umiestnené zadné svetlomety sa opäť opticky rozširujú už aj tak členitú zadnú časť karosérie. Micra vzbudzuje emócie tak silno, že nejedna majiteľka jej dá na noc pusu na kapotu.

Interiér zdvihne náladu svetlými farbami. Svetlá je palubná doska, poťahy sedadiel, dokonca aj koberčeky. Jediným nedostatkom tejto príjemnej farby je pomerne ľahké a rýchle znečistenie, najmä v prípade daždivého počasia.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vtipne ladený interiér ponúka aj niekoľko praktických riešení. Je ním napríklad multifunkčné ovládanie rádia na volante, praktický háčik na strane spolujazdca, kde možno zavesiť tašku s dokladmi, či menší nákup. Výklopné držiaky integrované v spodnej časti stredovej konzoly sú rovnako povinnosťou aj v tejto triede automobilov. Musíme pochváliť i rozmernú odkladaciu skrinku pred spolujazdcom.

Priestoru ponúka Micra dostatok pre štyri osoby, na druhej strane v tejto konfigurácii ponúka iba 237 litrový batožinový priestor. Po posunutí zadného radu sedadiel sa batožinový priestor zväčší na úctyhodných 371 litrov. V danom prípade však si na zadné sedadlo dospelý človek nesadne.

Pod kapotou pracoval moderný šestnásťventilový agregát s objemom 1,2 litra a výkonom 59 kW (80 k). Ponúkal veľmi slušnú dynamiku. Zrýchliť na 100 km/h sa nám podarilo za 12 sekúnd, čo je o dve sekundy skôr než udáva výrobca. Na diaľnici sme sa rozbehli na 175 km/h, čo je opäť lepšia hodnota, než akou sa chváli výrobca. Miernym kopcom dolu ručička tachometra dokonca atakovala hranicu 200 km/h, čo je vzhľadom na objem motora takmer neuveriteľná hodnota.

Celkovej radosti z jazdenia asistoval aj podvozok. V zákrutách sa Micra správala neutrálne, nedotáčavosť sa neprejavuje ani pri vyšších rýchlostiach v zákrute. Naopak Micra je príjemne citlivá na ubratie plynu, pretáčavosť však možno ľahko kontrolovať.

Naše pozitívne skúsenosti iba umocnila priemerná spotreba paliva. I napriek dynamickej jazde priemerom, neustále zapnutej klimatizácie spotreba nepresiahla hranicu siedmich litrov, čo svedčí o mimoriadnej hospodárnosti motora.

Ak k daným pozitíva prirátame kompletné vybavenie automobilu, vrátane štyroch airbagov a ABS, potom je cena 499 000 Sk primeranou cenou za ponúkané protislužby

Cena základného modelu:  Nissan Micra 1,2 Visia: 459 000 Sk
Cena testovaného vozidla:  499 00­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant, ABS+EBD, brzdový asistent.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Balík Plus (bočné airbagy, mechanická klimatizácia s peľovým mikrofiltrom, palubný počítač s ovládaním na volante, ukazovateľ vonkajšej teploty, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, multifunkčný volant) – 40 000 Sk

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1240 ccm, maximálny výkon 59 kW (80k) pri 5200 ot/min, maximálny krútiaci moment 110 Nm pri 3600 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu kľuková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy protiblokovací systém ABS+EBDKarosé­ria:  Päťmies­tna, päťdverová limuzína, DxŠxV 3715×1660×1540 mm, rázvor osí kolies 2430 mm, pohotovostná hmotnosť 980 kg, celková hmotnosť 1475 kg, Objem batožinového priestoru 237–371 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 12 s
Maximálna rýchlosť:  175 km/h

debata chyba
Články podľa značiek