Test: Kia Cerato 2,0 EX

Kia Cerato je v poradí druhým modelom novej éry automobilky. Po mimoriadne úspešnom modeli Sorento, dobýja zákazníkov kompaktnej triedy. V redakčnom teste sme preverili najsilnejšiu benzínovú Kiu Cerato 2,0 EX.

12.04.2005 04:49
debata

Novú epochu začala automobilka celkom podareným dizajnom. Kia Cerato ponúka mimoriadne vyvážený dizajn, z estetického hľadiska nemožno sedanu vytknúť takmer nič, skôr naopak masívne lemy predných blatníkov, či sériové pätnásťpalcové disky kolies dodávajú autu potrebnú robustnosť.

Takmer identické hodnotenie si zaslúži aj interiér i keď v tomto smere stráca Cerato body za pomerne lacno pôsobiace šedé plasty. Celkový dojem však zachránil svetlý interiér, a kvalitné čalúnenie sedadiel.

Zoznam pozitívnych vlastností obohacujú aj priestorové pomery vpredu aj vzadu, štvorčlenná rodina bude spokojná po všetkých smeroch, 548 litrový batožinový priestor je viac než dostatočný i keď svoju daň si sedan vypýta v podobe jeho menšej využiteľnosti.

Vyzdvihnúť možno mimoriadne pohodlné sedadlá a to tak vpredu ako aj vzadu. Cestu spríjemňujú aj mnohé odkladacie priestory, výrobca myslel aj na zadných pasažierov, ktorý majú rovnako ako predný stojan na pollitrovku, či popolník.

Najsilnejšia motorizácia v podobe benzínového štvorvalca je mimoriadne tichá, a keď treba aj energická. Zrýchlenie z 0–100 km/h za 9 sekúnd a maximálnu rýchlosť 208 km/h zabezpečuje maximálny výkon 105 kW (143 k) v spolupráci s maximálnym krútiacim momentom 186 Nm.

Dynamickú jazdu občas znepríjemňovala iba nepresná radiaca páky päťstupňovej prevodovky. Apetít motora presne zodpovedá energii pravej nohy. Uvoľnený štýl znamená prijateľný priemer osem litrov na 100 km, športová jazda vyženie spotrebu o ďalšie dva litre.

Jazdiť športovo pritom nie je vôbec problém, podvozok ho totiž zvláda s prehľadom a nechýba ani dávka komfortu. Kia Cerato je aj napriek mäkšiemu naladeniu podvozka spoľahlivo drží stopu.

Najsilnejší motor sa kombinuje s najvyšším stupňom vybavenia EX, čo znamená štyri airbagy (bočné plnia zároveň funkciu hlavových), protiblokovací systém ABS, s rozdeľovačom brzdnej sily EBD a brzdovým asistentom BAS, a protipreklzovým systémom TCS.

Z hľadiska komfortu čaká na pasažierov kompletná elektrifikácia, automatická klimatizácia, kožou obšitý volant a radiaca páka, centrálne zamykanie s DO palubný počítač takže zoznam príplatkového vybavenia si ponechal iba dva prvky – metalízu a automatickú prevodovku.

Konečné hodnotenie je vzhľadom na vlastnosti automobilu pozitívne, no slovenský zákazník si zrejme skôr siahne po praktickom hatchbacku s menším motorom a ešte lepšie s turbodieselom. Kia Cerato 2,0 EX je predsalen záležitosťou pre náročnejších motoristov jazdiacich často dlhé trate.

Cena základného modelu: Kia Cerato 2,0 EX: 619.700 Sk
Cena testovaného vozidla:  632.700 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy (vrátane hlavových), protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém TCS, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľný volant, automatická klimatizácia.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 13.000 Sk
Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1975 cm3, maximálny výkon 105 kW (143 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 186 Nm pri 4500 ot/min

Priemerná spotreba: 9,0 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, tlmičová vzpera, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, , ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Karoséria:
štvordverový sedan, DxŠxV 4480×1735×1470 mm, rázvor osí kolies 2610 mm, pohotovostná hmotnosť 1325 kg, celková hmotnosť 1783 kg, Objem batožinového priestoru 548 litrov.
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 9,0 s
Maximálna rýchlosť: 208 km/h

 
debata chyba
Články podľa značiek