Test:Renault Mégane 1,6 16 V Exception

Ortodoxné stvárňovanie klasickej karosérie typu hatchback, nabúral Renault Mégane na jeseň v roku 2002. Odvtedy je stále na vlne obľúbenosti zákazníkov. Aj preto sme si so záujmom potykali s Renaultom Mégane 1,6 16V v akčnej verzii Excpetion.

29.04.2005 11:19
debata

Dizajn je skutočne milý, reklamný zadoček dokáže očariť ešte aj dnes, takže s faceliftom si výrobca nerobil starosti ani po troch rokoch pôsobenia na trhu. Skôr naopak ladné krivky vynikli ešte viac vďaka tmavofialovej metalíze, a aj 17 palcové disky kolies pozdvihli celkovú estetiku na novú úroveň.

Po usadnutí za volant sa scenéria takmer nezmenila. Športový feeling však zabezpečí biely podklad prístrojov spolu s koženým poťahom volantu a prevodovej páky s efektným bielym šitím dodávajú interiéru športový feeling, daný dojem umocňuje aj identicky ladené polokožené čalúnenie sedadiel.

Tie možno pochváliť za ideálny tvar, ponúkajú komfortné sedenie, a dobré bočné vedenie. Rok výroby však cítiť na zadných sedadlách, kde priestorové pomery možno ohodnotiť síce priemernou, no stále ešte postačujúcou známkou. Klasickú štvorčlennú rodinu obslúži Mégane viac než dobre.

Obeťou krásneho „zadočku“ je batožinový priestor s hodnotou 330 litrov, ktorí je tiež pod priemerom triedy, jeho hodnoty však možno sklopením sedadiel zväčšiť na slušných 1190 litrov.

Na druhej strane odkladacie možnosti stále patria medzi silné stránky Renaultu Mégane. V predných aj zadných dverách je stále dostatok miest na odloženie a je aj mnoho zatvárateľných, čo je tiež pozitívne.

Z ponuky benzínových motorov sme siahli po ideálnej pohonnej jednotke – 16 ventilovej jedna-šestke, ktorá ponúka jednak slušnú dynamiku, a pri opatrnom zaobchádzaní s plynom je aj patrične úsporný.

Numerické vyjadrenie opísaných hodnôt je nasledovné: Zrýchlenie z 0–100 km/h za 11,3 sekundy, maximálna rýchlosť 192 km/h, za asistencie celkovej 7,8 litrovej priemernej spotrebe počas testu, ktorú hodnotíme ako veľmi dobrú.

Najmä ak si uvedomíme kompletné vybavenie v podobe automatickej klimatizácie, kompletnej elektrifikácii, či elegantných 17“ palcových diskov, so širšími pneumatikami.

Podvozok taktiež prezrádza rok uvedenia na trh. Pomerne jednoduchá zadná náprava dáva o sebe vedieť v rýchlych zákrutách, kde je citlivá na ubratie plynu. Naopak z hľadiska komfortu nie je čo Méganu vyčítať, v danom smere ponúka to najlepšie v kompaktnej triede.

K všetkým týmto hodnotám sa pridáva aj relatívne atraktívna cena 650.700 korún za testovaný model považujeme za stále ešte prijateľnú cenu. Exception, čiže výnimka je určená predovšetkým tým, ktorí ocenia individualitu, krásu a štýl, pričom si doprajú identický komfort aj v interiéri a nezabúdajú ani na bezpečnosť.

Cena základného modelu: Renault Mégane Exception: 634.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  650.700 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, automatická klimatizácia, rádio s CD prehrávačom, 16“ disky kolies z ľahkých zliatin „Louxor“.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 12.800 Sk,  disky z ľahkých zliatin 17“: 3000 Sk
Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1598 cm3, maximálny výkon 85 kW (115 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 152 Nm pri 4200 ot/min

Priemerná spotreba: 7,8 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená spojené s torzne tuhou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4500×1775×1460 mm, rázvor osí kolies 2690 mm, pohotovostná hmotnosť 1230 kg, celková hmotnosť 1740 kg, Objem batožinového priestoru 330/1190 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11,3 s
Maximálna rýchlosť: 192 km/h

debata chyba
Články podľa značiek