Test: Peugeot 407 2,0 HDi ST Confort

Pozíciu nemeckých manažérskych automobilov v strednej triede nabúralo skutočne iba málo automobilov. Dávku elegancie a ekonomiky preukázal testovaný Peugeot 407 2,0 HDi Pack

14.07.2005 14:43
debata

Dizajn Peugeota 407 vyvoláva dilemu, ktorej výsledkom je fakt, že Peugeot 407 je krásny, a spredu aj nezdravo agresívny.  Maska chladiča sa síce neusmieva, ale zároveň akoby žrala všetko, čo jej stojí v ceste. Neodmysliteľným prvkom je dnes aj malé trojuholníkové okienko na predných dverách. Bodkou za dynamickým výrazom karosérie je krátka zadná časť.

Interiér je už o poznanie striedmejší jeho krivky sú však ľúbivé a kvalita materiálov uspokojivá, mnohé ovládacie prvky sú štandartom v rámci koncernu PSA, to je však iba malá výčitka voči estetickým kvalitám. Zároveň možno dodať, že preto je 407-ka je ľahko ovládateľná bez dlhého študovania návodu.

Zvykať si treba iba na stredovú konzolu s mnohými tlačidlami všetko ostatné je tam kde to človek podvedome čaká, volant s ideálnym priemerom aj hrúbkou, prevodová páka s ordinárnou presnosťou, ktorá umožňuje aj rýchle radenie rýchlostí.

Komfort sedadiel ulahodí najmä starším osobám jeho prednosťou je najmä príjemné sedenie, naopak športovo orientovaní vodiči musia rátať so slabším bočným vedením. Kráľovské dimenzie na predných sedadlách, síce mierne uberajú priestor zadným pasažierom, na druhej strane manažérske poslanie predstavuje jednu – maximálne dve osoby v interiéri.  To však neznamená, že štvorčlenná rodina si nenájde svoje pohodlie.

Klasické proporcie sedanu znamenajú istú vážnosť, na druhej strane 410 litrový  batožinový priestor tak stráca na využiteľnosti. Tá je presne obmedzená plochou nakladacieho otvoru.
Opäť detail zatienený krásou a mimoriadnym jazdným komfortom. Jednoducho oblasť strážená francúzskym životným štýlom.

Peugeot 407 vo verzii vybavenia ST Confort ponúka všetky potrebné prvky vybavenia, vrátrane kompletnej bezpečnostnej výbavy a automatickej klimatizácie.

Podvozok je teda mäkký, komfortný a napriek tomu dobrý. Stopu drží Peugeot 407 celkom znamenite aj napriek výraznému nakláňaniu karosérie, sériové ESP stráži asfalt pod kolesami. Svoje plus ku komfortu pridali aj pneumatiky s rozmerom 205/60 R16, ktoré ideálne zapadajú do výrezov blatníka, takže 407 nepotrebuje dnes tak nevyhnutné „sedemnástky“.

V dnešnom svete ekonomických prepočtov nákladov na kilometer je logická dominancia turbodieselových verzií. Motor 2,0 HDi dokáže jazdiť aj športovo, čoho dôkazom je aj maximálny výkon rovných 100 kW (136 k) a asistencia maximálnehokrú­tiaceho momentu 320 Nm (v overboostovom režime až 340 Nm) Zrýchlenie na 100 km/h za 11 sekúnd je dobré, vyslovene impozatná je však pružnosť motora. Veľmi dobrú známku dostane aj priemerná spotreba paliva, ktorú vyjadruje hodnota 7,7 litra na 100 kilometrov pri živom štýle jazdy.

Agresívne elegantný, a francúzskym imidžom dochutený predstaviteľ strednej triedy s génmi bestselleru, ktorému dokážete odpustiť chybičky krásy, to je Peugeot 407, vo verzii 407 2,0 HDi Pack má výrazný talent na šetrenie s peňaženkou majiteľa.

Cena základného modelu: Peugeot 407 2,0 HDi ST Confort: 960.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  998.900 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, kolenné airbagy vodiča, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie predných všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, automatická klimatizácia.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 15.900 Sk,  parkovací sistent: 15.900 Sk, 16“ hliníkovédisky kolies 23.000 Sk
Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu common rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1997 cm3, maximálny výkon 100 kW (136 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 320 Nm pri 2000 ot/min (Overboost 340 Nm)

Priemerná spotreba: 7,7 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých trojuholníkových priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Karoséria:
štvordverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4765×1811×1485 mm, rázvor osí kolies 2725 mm, pohotovostná hmotnosť 1400 kg, celková hmotnosť 2090 kg, Objem batožinového priestoru 410 litrov
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11,0 s
Maximálna rýchlosť: 208 km/h

debata chyba
Články podľa značiek