Test: Ford Focus 1,6 TiVCT Trend Kombi

Revolučný dizajn Fordu Focus prvej generácie nahradila konsolidovaná druhá generácia. Testovali sme ju vo verzii kombi s motorom 1,6 TiVCT.

23.08.2005 09:53
debata

Prvá generácia Fordu Focus spôsobila jednoznačnú revolúciu. Búrlivý dizajn Focusa predchádzajúcej generácie šokoval, pobúril, nadchol aj fascinoval. Azda práve preto sa vo výrobnom programe udržal viac než 7 rokov bez akýchkoľvek väčších zmien. Nielen dizajnom, aj technikou nasadil Focus latku najmä naladenia podvozku tak vysoko, že dodnes nebola prekonaná.

Nová generácia udržať a pokiaľ možno tak aj umocniť. Podarilo sa, i keď za cenu značného umiernenia dizajnu. Ford Focus sa týmto krokom zaradil do flotily kompaktných automobilov s jasným cieľom zaujať rodinnú klientelu. Daná vlastnosť vyniká najmä na karosérii typu kombi, ktorá presne zodpovedá vyššie uvedenej definícii.

Focus tak prišiel o sexepíl, akým sa vyznačovala predchádzajúca generácia. Ponechal si iba niekoľko tvarových čŕt, ktoré ho spájajú s predchádzajúcou generáciou. Napríklad predné svetlomety umiestnené do bokov karosérie. Ostatné črty sa vyžehlili, no aj tak je Focus nenápadným elegánom.

Identický scenár postihol aj interiér. Revolučne tvarovanú stredovú konzolu nahradila klasická s prísnou, nemeckou logikou rozmiestnenia ovládačov, čo určite vyhovie mnohým konvenčne orientovaným vodičom. Nenápadnú dokonalosť dopĺňa aj radiaca páka s presnými dráhami radenia, opäť nenápadne tvarované sedadlá s dobrým bočným vedením, a výborná ponuka priestoru aj na zadných sedadlách.

Ponuku priestoru musíme pochváliť aj v prípade kombi, kočíky, detské bicykle, či dovolenkové balenie zhltne Focus kombi úplne s prehľadom. Svojou variabilitou Focus plne potvrdzuje údaj o 520 litrovom batožinovom priestore.

Pod kapotou sa ukrýval najžiadanejší benzínový agregát s objemom 1,6 litra a šesťnásťventilovou technikou s výkonom 85 kW/115 k a maximálnym krútiacim momentom 155 Nm. Presne dané hodnoty postačujú náture väčšine vodičov, výraznejšiu dynamiku však netreba čakať. To je škoda lebo podvozok je stále na špici súčasnej ponuky v rámci kompaktnej triedy a je pripravený aj na dvojnásobný výkon.

Je ideálne vyladený, nerovnosti filtruje s prehľadom a jasne naznačuje svoje hranice za ktorými naďalej ostáva kontrolovateľný jemnými korekciami volantom. V danom smere ostal Focus na špici súčasnej kompaktnej triedy, čiže ani nepotrebuje dnes tak moderné ESP.

Motor si v priemere vypýtal za svoje služby 7,9 litra na 100 kilometrov, čo považujeme za akceptovateľnú spotrebu, najmä s ohľadom na fakt, že väčšinu kilometrov absolvoval Focus v mestskej premávke.

Najlepšie zodpovedá danej definícii aj verzia Trend. Ponúka presne to čo zákazník s rodinou potrebuje. Dvojicu frontálnych a bočných airbagov, protiblokovací systém ABS z hľadiska komfortu ponúka elektrické sťahovanie okien a kvalitný audiosystém. Priplatiť si treba tak len za klimatizáciu (alebo využiť predajnú akciu)

Focus ostal výborným reprezentantom kompaktnej triedy tentoraz však s nanápadnými kvalitami orientovaný najmä na rodinu tak dizajnom, ako aj celkovými vlastnosťami. To je škoda lebo v ňom drieme aj športovec.

Cena základného modelu: Ford Focus 1,6 TiVCT Trend Kombi: 609.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  851.400 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, autorádio s CD prehrávačom.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 14.000 Sk,  disky kolies z ľahkých zliatin 15“ pneu 195/65: 19.900Sk, Klimatizácia 34.900 Sk,
Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1596 cm3, maximálny výkon 85 kW (115 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 155 Nm pri 4150 ot/min

Priemerná spotreba: 7,9 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies,
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava Control Blade, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4475×1840×1490 mm, rázvor osí kolies 2640 mm, pohotovostná hmotnosť 1200 kg, celková hmotnosť 1750 kg, Objem batožinového priestoru 520/1520 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11 s
Maximálna rýchlosť: 190 km/h

debata chyba
Články podľa značiek