Test: Suzuki Swift 1,5

Štýlový Swift si okamžite získal široké motoristické publikum svojim dizajnom. My sme vyskúšali potentnú verziu s motorom 1,5 litra a vybavením Sport.

10.11.2005 13:38
debata
  

Úspech Swift mnohí pripisujú jeho podobnosti s kultovým Mini, Swift však ponúka oveľa viac než len podobnosť so spomenutým retroautomobilom. A podľa môjho názoru je Swift originálny okrem čierneho sfarbenia a celkových proporcií nekopíruje Mini takmer v ničom.

Skôr naopak v interiéri ponúka dostatok priestoru vpredu pre dve dospelé osoby, ktoré ocenia tvar predných sedadiel. Vzadu tiež ostáva dostatok priestoru pre dve osoby priemerného vzrastu. Jediným praktickým handicapom testovaného automobilu bola trojdverová karoséria, dvojicu dvier však najmä mladí vodiči radi oželejú pár dvier najmä keď odmenou sú športové tvary karosérie.

Bacuľaté tvary 3,7 metra dlhého automobilu si vybrali svoju obeť v podobe malého batožinového priestoru s objemom iba 213 litrov, to je však jediná výčitka smerom k vnútorným pomerom auta.

Atraktivitu testovanej verzie zvyšoval aj plastový program v podobe predného a zadného spojleru, bočných prahov a strešného spojleru. Celok dotváralo aj pôsobivé dvojfarebné prevedenie spojlerov a horčíková farba 15“ diskov.

Pod kapotou bilo srdce 1,5 litrového štvorvalcového motora s výkonom 75 kW (102 k) a maximálnym krútiacim momentom 133 Nm pri 4000 ot/min. práve danú hranicu bolo treba pri športovej jazde štekliť, za ňou bol Swift aj patrične živý, stokilometrovú rýchlosť pokoril za jedenásť sekúnd a maximálka sa ustálila na 185 km/h.

Ekonomiku prevádzky priamo ovplyvňuje pravá noha, spotrebu možno udržať v rozumných medziach okolo 6,5 litra, no pri športovej jazde treba pridať ďalšie dva litra, čo je však ešte stále prijateľná hodnota.

Daným hodnotám asistoval výborný podvozok, ktorý s prehľadom zvládal športovú jazdu a napriek tomu ponúkal aj dostatočnú rezervu na komfort. Agilný handling rušil snáď len príliš účinný posilňovač riadenia, ktorý však mnohí vodiči/vodičky ocenia najmä v meste.

Poslednou silnou stránkou Swiftu je sériové vybavenie, nechýba ABS, šesť! airbagov vrátane hlavových, elektrické ovládanie okien a zrkadiel, klimatizácia, či praktické ovládanie autorádia s CD na volante. Perličkou v danej triede je bezkľúčové štartovanie, ktoré v danej triede použilo Suzuki ako prvé.

Cena základného modelu: Suzuki Swift 1,5 GS: 471.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  471.000 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, klimatizácia, bezkľúčové štartovanie.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
žiadne

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1490 cm3, maximálny výkon 75 kW (102 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 133 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 7,0 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3695×1690×1500 mm, rázvor osí kolies 2390 mm, pohotovostná hmotnosť 1000 kg, celková hmotnosť 1470 kg, Objem batožinového priestoru 213/562 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11 s
Maximálna rýchlosť: 185 km/h

debata chyba
Články podľa značiek