Test: Renault Clio dCi

Titul automobil roka 2006, atraktívny zovňajšok, viac vnútorného priestoru a už povestnú bezpečnosť chce poskytovať nová generácia bestselleru. Testovali sme Renault Clio 1,5 dCi Dynamique.

11.01.2006 12:10
debata

Nová generácia Renaultu Clio si poslušne adoptovala nový dizajnérsky jazyk francúzskej automobilky. Bacuľaté Clio je tak minulosťou nový výraz tváre osloví aj chlapov, no Clio však určite nepríde o ženskú klientelu. Nárast dimenzií posunul Clio medzi dospelé automobily kategórie malých, celková dĺžka tesne pod 4 metre už zasahuje do segmentu kompaktnej triedy.

Postará sa o to najmä milý úsmev predného nárazníka, či kockato bacuľatá zadná časť, tentoraz s otváraním piatych dverí na spodnej časti batožinového priestoru, ktoré je najmä v zimných mesiacoch nepraktické kvôli špinavej zadnej časti.

Charakter vyzretého automobilu dokumentuje Clio aj v interiéri, používa mnoho unifikovaných dielcov z radu Mégane, dávku originality zabezpečuje volant s ideálnou hrúbkou venca aj s priemerom. Scenéria palubnej dosky, prístrojov a stredovej konzoly je v duchu ergonomických pravidiel bezchybná, škoda len malých ovládačov svetiel, smeroviek a stieračov. Na ich ovládanie si však pomerne rýchlo zvyknete, podobne ako na ovládanie autorádia pod volantom.

Priestorové pomery vpredu opäť odzrkadľujú nárast rozmerov, v porovnaní s predchodcom je vpredu rozhodne viac miesta, prístup na zadné sedadlá sťažovala trojdverová karoséria, priestorové pomery budú však vyhovovať skôr deťom, než dospelým, i keď dvojica dospelých si pripíše priemerný komfort aj na dlhšie vzdialenosti.

Batožinový priestor s objemom 288 litrov patrí do priemeru danej triedy, vďaka pomerne širokému vstupnému otvoru je pomerne dobre prístupný. Odkladacie priestory taktiež kopírujú momentálny štandard, pochváliť možno odkladacie schránku pred spolujazdcom.

Pod kapotou pracovala základná dieselová pohonná jednotka s objemom 1,5 litra tradičnou technikou priameho vstrekovania typu Common Rail. 50 kW (68 k) maximálneho výkonu v spolupráci s maximálnym krútiacim momentom 160 Nm tvorí ideálny základ pre kľudnejšie založených vodičov, o čom svedčia aj údaje zrýchlenia z 0–100 km/h za 15,2 sekundy, či maximálna rýchlosť 162 km/h.

Odmenou za ľahkú nohu na plyne je priemerná spotreba. Počas testu sme jazdili pod hranicou šiestich litrov, prekročili sme ju až pri jazde diaľničným tempom, či dynamickom štýle v meste. Dynamický štýl jazdy zvláda aj podvozok i keď konštrukčne jednoduchá zadná náprava je citlivá na zmenu zaťaženie v zákrute. Celkovo však má Clio dobromyseľné jazdné vlastnosti na všetkých povrchoch vozovky vrátane snehu.

Jazdu spríjemňovalo aj nasvetľovanie zákrut pomocou prídavného reflektora v predných svetlometoch, čo ocenia vodiči najmä pri jazde v meste, či v horských zákrutách.

Základné vybavenie charakterizujú predovšetkým štyri airbagy v základnom prevedení spolu s protiblokovacím systémom ABS, ktorý vyjadruje filozofiu bezpečnosti tejto francúzskej značky. K absolútnej spokojnosti odporúčame dvojicu bočných airbagov (9900 Sk) a do letných horúčav sa zíde aj klimatizácia 37.900 Sk.

Cena základného modelu: Renault Clio 1,5 dCi Authentique: 512.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  611.500 Sk (571.500 Sk Akcia – 40.000 Sk)
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, elektrický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, palubný počítač, hmlovky.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: delené zadné sedadlo: 5.000 Sk, 15“ disky z ľahkých zliatin: 19.900 Sk, mechanická klimatizácia: 37.990 Sk, Okenné airbagy: 19.900 Sk, Rádio 2×15 W s CD a ovládaním na volante 14.990 Sk

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, dvojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1461 cm3, maximálny výkon 50 kW (68 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 160 Nm pri 1500 ot/min

Priemerná spotreba: 6,0 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, brzdový asistent, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3986 × 1707 x1496 mm, rázvor osí kolies 2575 mm, pohotovostná hmotnosť 1135 kg, celková hmotnosť 1650 kg, Objem batožinového priestoru 288/1350 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 15,3 s
Maximálna rýchlosť: 162 km/h

debata chyba
Články podľa značiek