Test:Peugeot 407 SW

Ak vo vašom vzorci nového auta figuruje maximálny priestor pre rodinu v kombinácii s úsporným motorom a estetickou karosériou, vážnym kandidátom je testovaný Peugeot 407 SW 1,6 HDi.

02.02.2006 10:02
debata

Estetické prednosti modelu 407 zdedila aj kombiverzia s tradičným kódom SW. Stvárnenie zadnej časti je originálne, možno povedať športové a kupodivu ani neobmedzuje výhľad dozadu, takže parkovanie je relatívne jednoduché a bez parkovacích snímačov.

Výrazná chrómovaná lišta a znak na veku kufra dodávajú aj kombiverzii patričnú eleganciu, ktorej asistujú strešné nosiče hliníkovej farby, dravá predná časť je už častým účastníkom cestnej premávky.

Testovaná verzia vybavenia SR sa v interiéri prejavila racionálnym materiálom aj farbami, medzi ktorými dominovala šedá. Tá sa javí ako najodolnejšia voči každodennému používaniu a špineniu. Navyše si interiér ponechal aj svojský štýl, na unifikovanú stredovú konzolu si vodič zvykne relatívne rýchlo.

Peugeot 407 SW sa orientuje najmä na komfort za volantom a v tomto duchu sa nesú tak predné sedadlá aj celkové vyladenie podvozka. Z hľadiska  priestorových pomerov nie je vpredu 407-ke čo vyčítať, priestor vzadu tiež patrí do kategórie solídnych, rodiny aj s dospievajúcimi deťmi pohodlne odvezie aj na dovolenku.

Aj vďaka batožinovému priestoru s maximálnym objemom 450 litrov, čo je priemerná hodnota, rozhodne však poteší pravidelný tvar aj možnosť sklopenia predného operadla, ktoré tak umožní transport mimoriadne dlhých predmetov.

Päťhviezdičkové hodnotenie si odnáša motor. 1,6 litrový dieselový motor s označením HDi patrí medzi najlepšie súčasné dieselové pohonné jednotky. Poskytuje maximálny výkon 109 koní (80 kW) kombinovaný s maximálnym krútiacim momentom 240 až 260 Nm si s relatívne ťažkou karosériou až prekvapivo dobre poradí. Jedine na diaľnici sme mali dojem, že motor by zniesol aj šiesty prevodový stupeň.

Zrýchlenie z 0–100 km/h 13,7 sekundy je dostatočné, maximálna rýchlosť 189 km/h je za hranicou povolených limitov aj hustoty premávky. Potešujúcim faktorom je priemerná spotreba. Takmer výlučne mestskej premávke sme boli schopní dosiahnuť priemernú spotrebu 6,2 litra na 100 kilometrov, pričom treba zohľadniť aj zimnú prevádzku. V praxi to znamená, že aj po najazdení 800 kilometrov zostávala v nádrži ešte štvrtina.

Jazdné vlastnosti sa opierajú o komfortné poslanie, podvozok je dostatočne mäkký, odfiltruje nerovnosti, teraz skôr výtlky na cestách. Aj napriek danému vyladeniu zvláda aj športovú jazdu, držanie stopy stráži sériový stabilizačný systém ESP, ktorý sa automaticky aktivuje po prekročení 50 kilometrovej rýchlosti.

Už aj základná verzia SR poskytuje všetok potrebný komfort aj bezpečnosť na každodenné používanie, vrátane automatickej klimatizácie či elektrifikácie potrebných funkcií. Ak k tomu prirátame aj pomerne atraktívnu základnú cenu tak Peugeot 407 SW 1,6 HDi SR je viac než dôstojným kandidátom na rodinný automobil.

Cena základného modelu: Peugeot 407 SW 1,6 HDi: 862.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  898.890 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, kolenný airbag vodiča, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, automatická klimatizácia.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 15.900 Sk, autorádio RD4(RDS+CD, ovládanie na volante, 6×repro): 15900 Sk
Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu common rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1560 cm3, maximálny výkon 80 kW (109 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 1750 ot/min (Overboost 260 Nm)

Priemerná spotreba: 6,2 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých trojuholníkových priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Karoséria:
štvordverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4765×1811×1485 mm, rázvor osí kolies 2725 mm, pohotovostná hmotnosť 1400 kg, celková hmotnosť 2090 kg, Objem batožinového priestoru 450 litrov
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 13,7 s
Maximálna rýchlosť: 189 km/h

 
debata chyba
Články podľa značiek