Test:Suzuki Swift Aut.

Po športovo ladenej 1,5 sme tentoraz síce zvolili identický motor, no v kombinácii s päťdverovou karosériou a automatickou prevodovkou. Proste ideál najmä pre ženy.

07.02.2006 09:49
Suzuki Swift 1,5 Automat Foto:
Suzuki Swift 1,5 Automat
debata

Milé bacuľaté tvary ostali, päťdverová karoséria, totiž ponúka identické čaro ako športovejšia, trojdverová. Niet sa čomu diviť stúpajúca línia okien zachováva športový nádych dizajnu, naopak dvojica dvier pridáva rodinný charakter, ktorý Swift dokumentuje slušnou ponukou priestoru pre štvoricu cestujúcich.

Charakteristický interiér, opäť presvedčil nenáročnou, no pritom elegantnou jednoduchosťou a kvalitným spracovaním. Nechýbalo ani ovládania autorádia na volante, či vyhrievanie sedadiel s ovládačmi na stredovom tuneli.

Hlavným rozdielom bol pohľad na stredový tunel. Miesto tradičnej páky radenia sa tu nachádzal volič automatickej prevodovky. Swift ponúka na výber dokonca dve: robotizovanú päťstupňovú a klasickú štvorstupňovú automatickú prevodovku. My sme výskúšali ortodoxnú automatickú prevodovku.

Kombináciu s ňou vytvorila silnejšia alternatíva: 1,5 litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 75 kW (102 k) a 133 Nm maximálneho krútiaceho momentu.

Jazda je příjemná, automat netrhá

Jazda s ňou je mimoriadne príjemná, automatická prevodovka preraďuje bez akýchkoľvek trhnutí, či iných prejavoch neplynulosti preradenia. Aktuálny režim prevodovky signalizuje aj displej prístrojového panelu. Zrýchlenie z 0–100 km/h zvládne automat za slušných 11,8 sekúnd, maximálna rýchlosť 180 km/h presahuje hranicu odvahy mnohých žien.

V porovnaní s manuálom tak stráca zhruba jednu sekundu na zrýchlení a 5 km/h z maximálnej rýchlosti. Daným hodnotám asistuje celkom prijateľná hodnota priemernej spotreby, činiacej 7,8 litrov na 100 kilometrov počas zimnej prevádzky a 50% podielu jazdy mimo mesta

Podvozok opäť dostane dobré hodnotenie, ani tvrdý, ani príliš mäkký, jednoducho dobre odhadnutý kompromis jazdných vlastnosti najmä na naše nie príliš starostlivo ošetrované komunikácie s dostatočnou rezervou aj na športovú jazdu.

Vybavenie zahŕňa všetky požiadavky na komfort a bezpečnosť Swift ponúka ABS so systémom EBD plus brzdový asistent o bezpečnosť sa stará aj šesť airbagov vrátane hlavových. Komfortné črty reprezentuje klimatizácia, či elektrifikácia okien a zrkadiel.

Konečné hodnotenie zrkadlí emotívny charakter automobilu. Podarené tvary automaticky favorizujú Swift, ten však presviedča aj v ostatných oblastiach kombináciu s klasickým automatom považujeme za najkomfortnejšiu alternatívu.

Cena základného modelu: Suzuki Swift 1,5 GS AT: 499.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  499.900 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, brzdový asistent, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, klimatizácia, bezkľúčové štartovanie, vyhrievanie predných sedadiel
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
žiadne

Technické údaje

Motor: Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1490 cm3, maximálny výkon 75 kW (102 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 133 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 7,8 litra/100 km
Prevodovka: štvorstupňová  automatická prevodovka, hydrodynamický menič, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3695×1690×1500 mm, rázvor osí kolies 2390 mm, pohotovostná hmotnosť 1000 kg, celková hmotnosť 1470 kg, Objem batožinového priestoru 213/562 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11,8 s
Maximálna rýchlosť: 180 km/h

 
debata chyba
Články podľa značiek