Test:: 300 C 5,7 Hemi

Objem ničím nenahradíš. Je to pravda. Testovali sme Chrysler 300C 5,7 Hemi.

03.04.2006 11:13
debata

Zvláštnou kastou štvorkolesového sveta sú práve americké automobily. Jednoducho navzdory celému svetu sa takmer nikdy neprispôsobili vkusu iného kontinentu, v dôsledku čoho mnohí z typických Američanov upadli do dizajnérskej apatie. Svitanie na lepšie časy pred troma rokmi ukázala až nová generácia automobilov Chrysler 300 C.

Spasiteľ

Recept na znovuzrodenie bol celkom jednoduchý – návrat k tradičným proporciám. Celkovú dĺžku (5015 mm)a šírku vozidla (1882 mm) umocňuje nízky bočný profil skiel. Auto si pri pohľade spredu vynúti rešpekt, daný dojem iba umocňujú xenónové výbojky stretávacích svetiel. Maska chladiča s bohatou aplikáciou chrómu posúva 300 C do luxusnej sféry. Chróm nechýba ani na prednom, či zadnom nárazníku, alebo na bočných lištách či masívnych kľučkách.

Robustnosť prezrádzajú aj samotné dvere, či disky kolies z ľahkých zliatin rozmeru 18“ s pneu 225/55 R18. Interiér víta rovnako ako exteriér veľkorysými pomermi. Za volantom sa vodič cíti uvoľnene, rozmerný volant s ovládaním audiosústavy a palubného počítača opäť pripomenie zaoceánske dimenzie.

Typická Amerika aj v interiéri

Prehľadné usporiadanie prístrojovej dosky má v noci efektné podsvietenie, ľavá ovládacia páčka pod volantom pochádza z regálov Mercedesu, čo znamená, že slúži na ovládanie stieračov i stretávacích/di­aľkových respektíve smerových svetiel.

Podobne aj stredová konzola ponúka striedme, no prehľadné usporiadanie. v spodnej časti je dvojzónová klimatizácia, audiosystém a na vrchole trónia analógové hodinky v štýle Bentley. Priestor v lakťovej opierke patrí do kategórie XXL. Proste Amerika.

Predné, komfortne orientované sedadlá ponúkajú slabšiu bočnú oporu. Naopak cestujúci na zadných sedadlách si užívajú priestorové pomery luxusnej triedy. Nechýba ani rozmerná lakťová opierka.

Objem ničím nenahradíš…

Pod kapotou trónil vidlicový osemvalec 5,7 Hemi Magnum. Daný názov presne vystihuje kilowattové inferno pod kapotou. Označenie Hemi prezrádza pologuľovitý spaľovací priestor. motor disponuje aj technikou odpájania valcov, takže v prípade čiastočného zaťaženia sa jeden rad valcov odpája, čo zvyšuje ekonomiku prevádzky.

Maximálny výkon 250 kW (340 k) si tyká s maximálnym krútiacim momentom 525 Nm. Skutočnosť je brutálna. Po absolvovaní kick-downu sa 300C zlovestne dvihne, za  6,4 sekundy už tachometer ukazuje 100 km/h. Fascinujúca akcelerácia má lineárnu charakteristiku až po konečných elektronicky obmedzených 250 km/h. Svoju potenciu je 300C ochotný ukázať kedykoľvek a v ktorejkoľvek rýchlosti.

Podvozok je dedičstvom z predchádzajúcej generácie triedy E, čo má za následok pomerne neutrálne jazdné vlastnosti, podvozok však dáva najavo takmer dvojtonovú pohotovostnú hmotnosť, na volante cítiť vplyv až extrémneho výkonu. Boj s krútiacim momentom zvádza aj stabilizačný systém ESP, ktorý je neraz schopný spracovať enormnú porciu až po chvíli.

Ekonomika prevádzky?

Pochváliť však možno spotrebu, tá ani v prípade častejšieho využívanie potenciálu motora nepresiahla hranicu 15,5 l/100 km,, naopak pri uvoľnenom cruisingu možno dosiahnuť aj menej ako 12 litrov, čo už patrí do civilného pásma.

Chrysler 300 C však myslí na bezpečnosť a samozrejme komfort, takže už základné vybavenie ponúka 6 airbagov, ABS, ESP, klimatizáciu a kompletnú elektrifikáciu. Pochváliť možno aj príjemnú cenu.

Chrysler 300 C je typickým Američanom – veľkorysý, majestátny, komfortný a milo ťažkopádny. V prípade verzie Hemi možno pokojne dodať – brutálny. Ak tento štýl milujete, nie je čo riešiť.

Cena základného modelu: Chrysler 300 C 5,7 Hemi: 1.950.000,–
Cena testovaného vozidla:  1.962.000,–

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné a hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR/TCS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky nastaviteľný volant, elektricky nastaviteľné pedále, tempomat, automatická dvojzónová klimatizácia, elektrochromatické spätné zrkadlo, parkovací asistent, multifunkčný volant, pamäť sedadla vodiča, elektricky vyhrievané sedadlo vodiča a spolujazdca Audiosystém – Rádio AM,FM / RDS / CD, MP3 / 6× CD menič.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Reprosystém Boston Acoustics – 7× reproduktor + Subwoofer s DSP zosilňovačom 380W: 12.000 Sk

Technické údaje

Motor: vidlicový zážihový osemvalec do V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, ventilový rozvod OHC, dvojventilová technika, zdvihový objem valcov 5654 cm3, maximálny výkon 250 kW (340 k) pri 5000 ot/min, maximálny krútiaci moment 525 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 14,5 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  automatická prevodovka, pohon zadných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:
štvordverová limuzína, DxŠxV 5015×1882×1475 mm, rázvor osí kolies 3050 mm, pohotovostná hmotnosť 1680 kg, Objem batožinového priestoru 442 litrov
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 6,4 s
Maximálna rýchlosť: 250 km/h

debata chyba
Články podľa značiek