Test: Ford Fiesta 1.25

Má dobrý podvozok, živý motor a slušne vypracovaný interiér. Prednedávnom prešla faceliftom, ale už má svoje roky. Testovali sme Ford Fiestu 1,25 v akčnej sérii Champion.

24.04.2006 07:47
debata

Udrží ešte krok s konkurenciou?

Súčasná štvrtá generácia Fiesty rozbehla svoju kariéru v roku 2002 a koniec minulého roku jej priniesol osviežujúci facelift. Ten by mal predaj malého Fordu prebrať k životu, ale veľká renesancia sa pravdepodobne konať nebude – nabitý „béčkový“ segment začínajú kontrolovať novinky ako Clio, Punto, Yaris a na štartovacej čiare už čaká nová 207-ka.

Veľkou výhodou Fiesty je fakt, že si vás začína získavať ešte pred naštartovaním. Sadnete si do primerane tvrdého sedadla a pred vami sa rozprestrie prehľadné pracovisko, kvalitné mäkké plasty a všetky časti solídne zlícované. Interiér pôsobí hodnotne, k čomu prispieva aj dvojfarebné prevedenie. Zadné sedadlá privítajú aj dospelé osoby (s výškou 185 cm sa tam dôstojne naskladáte), priestor na nich možno považovať za lepší priemer.

Zub času

Odhlučnenie interiéru a prenikajúce vibrácie sú jedinou vážnejšou chybou talentovanej Fiesty. Niekomu nemusí vyhovovať trochu pritenký volant, manžeta radiacej páky je skôr praktická než estetická. Z praktického hľadiska nám nie je celkom jasné umiestnenie ovládania autorádia pod volantom, ktoré nahmatáte kdesi dolu vľavo. Ergonomicky je to trochu neprirodzená poloha. Relatívne nemotorné je aj ručné odomykanie veka palivovej nádrže aj kapoty, na druhej strane je zvýšená odolnosť auto voči odcudzeniu.

Stále vo forme

Samostatný odsek by si zaslúžil podvozok. Dostatočne tuhý, nie však na úkor komfortu, vyvážený charakter, je z neho cítiť istotu a vo väčšine situácií je vždy nad vecou. Kam auto pošlete, tam ide. Fiesta má jeden z najlepších podvozkov v segmente. Pri takýchto jazdných vlastnostiach pôsobil šestnásťventilový Duratec 1.25 trochu bezzubo. Maximum zo seba dostával až pri 6000 ot./min, takže až vo vyššom spektre otáčok sa cítil dobre. No na vrchole vás čaká 75 koní, s ktorými sa vám sotva podarí dostať z Fiesty to najlepšie. Jej podvozok si jednoduchý zaslúži (a pýta) viac. Auto si v našej réžii žiadalo niečo cez 7 litrov na 100 km, čo je dôsledok snahy . Nezanedbateľné kilometre sme absolvovali diaľničným tempom.

Seriózna ponuka

Po štyroch rokoch začala Fiesta pôsobiť už trochu ospalo a facelift jej rozhodne prospel. Nestavia na emócie a na niekoho môže pôsobiť príliš fádne, komu je však seriózny prístup prednejší, je na správnej adrese. V detailoch vám dá pocítiť, že nie je najmladšia, ale jazdné vlastnosti a vypracovanie sú na takej úrovni, že s ňou konkurencia musí stále počítať.

 

**Cena základného modelu: ** Ford Fiesta 1,25 Duratec Champion Plus 389.000 Sk
**Cena testovaného vozidla: ** 401.900 Sk

Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, protiblokovací systém ABS, elektrický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač
Príplatkové vybavenie:  Metalíza 13 000 Sk.

Technické údaje:
Radový, vodou chladený zážihový štvorvalec, štvorventilová technika, zdvihový objem valcov 1242 ccm, maximálny výkon 55 kW (75 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 110 Nm pri 4000 ot/min.
Priemerná spotreba paliva: 6,9 l/100 km
Prevodovka:  päťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies
Podvozok: ** vpredu – nezávislé zavesenie so vzperami MacPherson s ramenami v tvare L montované na pomocnom ráme, priečny skrutný stabilizátor
vzadu – vlečné ramená prepojené torznou tyčou
Brzdy:  vpredu kotúčové brzdy, bubnové brzdy vzadu, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:  Päťmiestna, päťdverový kompaktný hatchback, DxŠxV 3918×1685×1464 mm, rázvor osí kolies 2486 mm, pohotovostná hmotnosť 1109 kg, celková hmotnosť 1530 kg, Objem batožinového priestoru 284/947 litrov, objem palivovej nádrže 45 l
Zrýchlenie z 0–100 km/h:  14,6 s
**Maximálna rýchlosť:
  163 km/h

 
debata chyba
Články podľa značiek