Test: Kia Cee´d

Automobilka Kia napreduje v posledných rokoch doslova míľovými krokmi. Teda aspoň, čo sa týka predajných čísel, Zrkadlí predajné úspechy aj kvalita? Testovali sme horúcu novinku Kiu Cee´d 1,6 CRDi EX.

08.01.2007 00:41
Kia Cee´d 1,6 CRDi VGT EX Foto:
Kia Cee´d 1,6 CRDi VGT EX
debata

Tvár novinky je podarená a na ulici púta pozornosť, i keď v prípade nášho testovacieho exempláru na tom mali zrejme zásluhu aj reklamné polepy. Dizajn karosérie je vskutku podarený, odvahu tvorcov dokumentuje aj prelis na predných aj zadných dverách.

Na vlne doby.

Juhokórejskí dizajnéri sú pozorní žiaci a preto na karosérii nájdete prakticky všetky moderné a dnes hojne používané dizajnérske prvky. Miniatúrnymi hmlovkami s chrómovanou obrubou počnúc, modernou líniou bočných okien á-la Murano pokračujúc, až po športovo strihnutý zadný nárazník so zapustenými odrazovými svetlami.

Celok však pôsobí vyvážene a nebudete si ju mýliť s nijakým konkurentom. V prípade že si zvolíte príplatkové hliníkové disky kolies nebudete môcť Cee´d-u vyčítať nič ani po estetickej stránke.

Kvalita za rozumnú cenu

Hodnotenie kvality začneme palubnou doskou kde sa stretávame s kvalitným mäkčeným plastom čiernej farby. Ostatné farby v interiéri signalizujú klasický, teda tvrdý plast. Stredová konzola sa pýši aj strieborným lakovaním, opäť tradičná cesta k oživeniu interiéru.

Pochváliť možno aj príjemne mäkké a komfortné sedadlá s atraktívnym čalúnením, odkladacie priestory, či kožou čalúnený volant s akurátnym priemerom. Priority bezproblémového používania si uvedomíte prakticky ihneď po nasadnutí. Nič netreba hľadať, všetko je tam kde to intuitívne očakávate. Verzia vybavenia EX ponúka sériovo aj klimatizáciu, či kompletnú elektrifikáciu funkcií.

Rodina to sú štyria.

Dvaja dospelí a dve deti, plus variabilný batožinový priestor. To je úloha a zároveň charakteristika, ktorú sa Cee´d snaží splniť do bodky. Aj vyšší cestujúci si nájdu vzadu svoj komfort, pre batožinu je pripravených 340 litrov, alternatíva pri sklopených zadných sedadlách predstavuje 1300 litrov.

Väčšinu vodičov však bude zaujímať motor, prevodovka a volant. Dobré správy! Fungujú veľmi dobre. Motor je tichý aj vo vyšších rýchlostiach, prevodovka presná. Napriek tomu, že je iba päťstupňová môžeme vyzdvihnúť celkové sprevodovanie, ktoré sa vydarilo. Vďaka nemu je motor nielen dynamický, ale aj úsporný.

Motor si za svoje služby nepýta veľa.

Konkrétne počas testu si vypýtal 6,3 litra na sto kilometrov. Ak sa rozhodnete ubrať z dynamiky, z danej hodnoty si môžete pokojne odrátať ďalší liter. Za dynamiku sa silnejšia alternatíva 1,6 litrového turbodiesela tiež nemusí hanbiť. Zrýchlenie z 0–100 km/h za približne jedenásť sekúnd a maximálna rýchlosť 188 km/h sú viac než dostatočné.

Podvozok je komfortný…

Mäkký a komfortný podvozok si užijete pri pomalej jazde mestom, alebo na menej kvalitných cestách. Tam je dobrý. Športová jazda mu však nesedí. Pri nej sa podvozok až príliš skoro dostane na hranicu svojich možností, za ňou sa prejaví výraznou nedotáčavosťou. Ku cti mu slúži iba fakt že ju signalizuje výrazným bočným náklonom ešte pred tým než sa skutočne dostaví.

Horúca novinka!

Kia Ceeď je dobré auto. Svojimi vlastnosťami sa môže smelo zaradiť medzi konkurentov, vzhľadom na svoju atraktívnu cenu im zrejme poriadne znepríjemní život. Na hranici 600.000 Sk už ponúka všetko čo si bežný aj mierne náročnejší motorista môže želať. Medzi inými USB konektor na MP3 rádiu, audio výstup, či ovládanie autorádia na volante…

Cena základného modelu: Kia Cee´d 1,6 CRDi VGT EX: 584.700 Sk

Cena testovaného vozidla:  597.700 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie bočných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, klimatizácia, kožou potiahnutý volant a hlavica riadiacej páky, rádio CD s MP3 s ovládaním pri volante, palubný počítač.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 13.000 Sk

Technické údaje
Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu common rail, štvoventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1582 cm3, maximálny výkon 85 kW (115 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 255 Nm pri 1750–2500 ot/min

Priemerná spotreba: 6,3 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.

Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4235×1790×1480 mm, rázvor osí kolies 2650 mm, pohotovostná hmotnosť 1367 kg, celková hmotnosť 1820 kg, Objem batožinového priestoru 340/1300 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11,5 s
Maximálna rýchlosť: 188 km/h

    
debata chyba
Články podľa značiek