Test: Kia Magentis V6

Úspechy kórejských automobilov sa viažu k nižším či kompaktným triedam a kategórii SUV. Nedobytou pevnosťou je kategória sedanov strednej triedy. Uspeje v nej testovaná Kia Magentis 2,7 V6?

10.09.2006 23:35
debata

Dizajnom sa v tejto triede kórejská Kia ešte iba hľadá, aj preto v tvaroch modelu Magentis objavíme niekoľko konkurenčných modelov. Tie sa však darí návrhárom značky pomerne úspešne ukrývať. Celkovo je nový Magentis konzervatívny, čo znamená európske priority.

Podarený mix tvarov

Predná časť sa identifikuje rozmernou maskou chladiča s logom Kia a svetlometmi s dvojitou optikou a oddelenou smerovkou. Bočná línia si ctí eleganciu sedanov o nič zbytočné sa teda nepokúša. Bodku za celkovú uhladenosť dáva zadná časť. Tam prekvapia iba pomerne veľké zadné svetlomety a nápis V6.

Korešpondovať s exteriérom musí aj interiér. Je jasný prehľadný a opäť bez zbytočností. Práve naopak, ponúka veľký počet odkladacích priestorov, príjemné sedadlá so slabším bočným vedením a vo verzii V6 2,7 aj komfort automatickej prevodovky.

Prehľadný a čistý kokpit

Dvojicu prístrojov, tachometer a otáčkomer dopĺňajú digitálne formy palivomera a teplomera chladiacej kvapaliny. V strede sa umiestnil palubný počítač a nevyhnutné kontrolky. Nechýba ani automatická klimatizácia, či kompletná elektrifikácie okien aj zrkadiel.

Priestorové pomery sú pre štvorčlennú rodinu viac než dostatočné, pre zadných pasažierov nechýba ani povinná lakťová opierka. Menej slávy si užije batožinový priestor s maximálnou hodnotou 420 litrov a pomerne úzkym nakladacím priestorom. To je však zo strany majiteľov akceptovaná daň za eleganciu.

Dobrák na ceste, kamarát na pumpe

Pod značkovým kabátom Kie sa ukrýva koprodukčná technika, ktorú zdieľa s modelom Hyundai Sonata. V praxi to znamená identický podvozok s prioritami mäkkého, komfortného podvozka.

Na cestách sa je dobromyseľný, a pomerne dobre drží aj v zákrutách. Zlé body si odnáša za vplyvy pohonu ktoré prenáša na volant, najmä pri športovej jazde. Tento jazdný štýl však nie je pre Magentis ťažiskový.

Motor V6 je určený predovšetkým na dlhé trate, kde sa naplno prejaví rezerva výkonu motora. Aj preto je maximálny výkon 188 koní (138 kW) menej dôležitý, podobne ani maximálny krútiaci moment neoslní maximálnou hodnotou 247 Nm. Jednoducho opäť dôkaz orientácie na komfort miesto maximálnych výkonov.

Aj napriek tomu však môžeme pochváliť jeho apetít. Pri striedmej jazde sa darí dodržať priemer na úrovni jedenástich litrov, dôraz na plynový pedál pridáva ešte dva litre. pritom klasický šprint zvláda za 9,1 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 220 km/h.

Bez emócií

Kia Magentis 2,7 V6 EX+ všetky pozitívne kritériá zabalí do prijateľnej ceny. Aj napriek kompletnému vybaveniu presahuje jeho cena málo nad hranicu 900 tisíc korún. Protihodnotou je rodinná a najmä pohodlná limuzína pre vodičov, ktorí sa už nezvyknú veľmi ponáhľať a hon na imidž už prenechali iným.

Cena základného modelu: Kia Megnetis 2,7 V6 EX+: 902.700 Sk

Cena testovaného vozidla:  917.700 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, tempomat, automatická klimatizácia, palubný počítač, hliníkové disky kolies.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 15.000 Sk 

Technické údaje
Motor: šesťvalcový zážihový motor do V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 2656 cm3, maximálny výkon 138 kW (188 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 247 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 11,5 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  automatická prevodovka, hydrodynamický menič, pohon predných kolies.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vlečené, šikmé a priečne ramená, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.

**Brzdy: ** vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
Štvordverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4740×1805×1480 mm, rázvor osí kolies 2720 mm, pohotovostná hmotnosť 1485 kg, celková hmotnosť 2000 kg, Objem batožinového priestoru 420 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 9,1 s
Maximálna rýchlosť: 220 km/h

debata chyba
Články podľa značiek