Test: Nissan Murano

Najkrajší Crossover má už tri roky. Aj napriek tomu však nestratil nič z krásy ktorú ponúka a ktorá je zrejma aj najdôležitejším predajným argumentom. Testovali sme Nissan Murano 3,5 V6.

11.07.2006 01:47
debata

Ak hľadáte definíciu slova Crossover, čiže kríženec, musíte si dôkladne prezrieť azda najkrajší dizajn v kategórii SUV. Murano poteší celkovým vzhľadom rovnako však aj detailmi. Chrómovaný úsmev pretiahnutej masky chladiča dopĺňajú adekvátne chladiace otvory v prednom nárazníku.

Krása jednoduchosti

Jednoduchá, robustná a napriek tomu športová bočná línia je poznávacím znamením, dohora dvíhajúca sa línia okien je v posledných rokoch dokonca kopírovaná mnohými inými výrobcami  Jednoduchosť línií a celkovú vnady dotvárajú aj vypuklé nárazníky.

Dynamiku dokumentuje aj vhodne zvolený rozmer osemnásťpalcových hliníkových diskov kolies, i keď ich tvar mohol byť aj agresívnejší. Pochváliť možno aj dvojicu koncoviek výfuku, ktoré si tiež našli cestu von z nárazníkov.

Opäť štýlová jednoduchosť

V prvom rade prichádza pochvala pre kvalitný interiér a mimoriadne pohodlné sedadlá, ktoré ocení človek najmä na dlhých cestách. Body stráca Murano za importovaný prístrojový panel z modelu 350Z, či príliš jednoduché kolískové nastavovanie výšky volantu. V strednej pozícii je však volant v ideálnej pozícii.

Identickou filozofiou prezentuje ah stredová konzola. Jasná prehľadná. Na jej ovládanie netreba študovať manuál, V Murane ste doma prakticky po nasadnutí. Vrchnej časti dominoval monitor navigačného prístroja spolu s tlačidlami na jeho ovládanie. Vzhľadom na ich umiestnenie bolo problematické aj ich ovládanie, to je snáď iba jediná výčitka k inak bezchybnej ergonómii.

Prekvapila nás aj absencia palubného počítača, okrem neho však vo vybavení nechýba ani jeden prvok povinného komfortu SUV vrátane vyhrievania sedadiel, strešného okna parkovacej kamery, či kompletnej elektrifikácie vrátane pedálov.

Motor so športovou DNA.

Elegantná kapota ukrývala kultový 3,5 litrový šesťvalec tentoraz však so zníženým výkonom na 234 koní (172 kW) a s maximálnym krútiacim momentom 313 Nm. Svoje výkonové maximá však ponúka vo výrazne nižších otáčkach. Práve preto je jazda s Muranom pohodlná, jemná. Nehanbí sa však ani za zrýchlenie z 0–100 km/h pod 10 sekúnd, či maximálku  rovných 200 km/h. Pri rozumnej jazde nemá problém jazdiť so spotrebou na úrovni 12,5 litra v zmiešanej prevádzke, v meste musíte pridať minimálne 1,5 litra navrch.

Pritom Murano ponúka nielen komfort, ale aj jazdnú istotu limuzíny, ktorý navyše stráži aj sériový stabilizačný systém. V teréne pomôže uzávierka medzinápravového diferenciálu. Prejazdné limity určuje až elektronika, ktorá čiastočne nahrádza uzávierky nápravových diferenciálov. Aj napriek tomu je však takmer isté, že s Muranom sa v teréne nestretneme.

Zásluhu na ekonomike prevádzky i dynamických parametroch má nepochybne aj automatická prevodovka CVT s plynulo meniteľným prevodom. V praxi to znamená ustálené otáčky počas akcelerácie. Priaznivcov manuálneho radenia poteší šesť nadefinovaných prevodových stupňov.

Krása predá, výkon presvedčí a spoľahlivosť iba umocní spokojnosť budúceho majiteľa Nissana Murano, ktorý vzhľadom na ťažiskový severoamerický trh odpustí niekoľko chybičiek krásy.

Cena základného modelu: Nissan Murano 3,5 V6 X-tronic: 1.809.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.836.000 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel a predných sedadiel a pedálov, bi-xenónové svetlomety, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, automatická klimatizácia, 18“ hliníkové disky kolies, elektrické strešné okno, parkovacia kamera
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 12.000 Sk
Technické údaje
Motor: šesťvalcový zážihový motor do V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 3498 cm3, maximálny výkon 172 kW (234 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 318 Nm pri 3600 ot/min

Priemerná spotreba: 12,9 litra/100 km
Prevodovka: automatická prevodovka s plynulo meniteľným prevodom, hydrodynamický menič, aktívny pohon všetkých kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Podvozok: Vpredu: viacprvkové zavesenie kolies, vzadu , vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy: ** vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém TCS, stabilizačný systém ESP
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4770×1880×1705 mm, rázvor osí kolies 2825 mm, pohotovostná hmotnosť 1860 kg, celková hmotnosť 2380 kg, Objem batožinového priestoru 440 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 9,5 s
**Maximálna rýchlosť:
200 km/h

debata chyba
Články podľa značiek