Test: Peugeot 407 Coupé

Francúzsku interpretáciu luxusného kupé v kombinácii s turbodieselovým šesťvalcom sme si vyskúšali za volantom Peugeotu 407 Coupé 2.7 HDi.

19.03.2007 19:15
Peugeot 407 Coupé Foto:
Peugeot 407 Coupé 2.7 HDi
debata

Väčšina priaznivcov značky očakávala príchod nového kupé, postaveného na základoch 407-ky, v istom napätí. Peugeot zveril dizajn auta do rúk vlastným dizajnérom a tak bolo iba na jeho vlastných ľuďoch, či dokážu nadviazať na úspech 406 Coupé pochádzajúcej z pera samotného Pininfarinu. Rozuzlenie prišlo v podobe frankfurtského autosalónu v roku 2005, keď nadobudli krivky sedanu 407 podobu elegantného a vznešeného kupé s charakteris­tickými prevismi a mačacími svetlami.

Nezameniteľný…

Presne taký je dizajn 407 Coupé. Výrazné previsy karosérie vytvárajú dlhočiznú bočnú líniu bez akýchkoľvek rušivých prvkov, plynulo prechádzajúcu podlhovastými svetlami do predných partií. Tam na nás číha doširoka roztvorená levia tlama v podobe nasávacieho otvoru, ktorému po bokoch sekundujú imitácie vetracích otvorov v štýle žraločích žiabrí. Zadná časť auta je dôstojným zavŕšením francúzskeho dizajnérskeho diela a svojou nenáročnosťou dovoľuje vyniknúť dominantnému predku.

Presuňme sa na moment do interiéru kupéčka, kde nás privítajú príjemné kožené sedadlá, vyhrievané a plne elektricky nastaviteľné v prípade vodiča i spolujazdca. Známa prístrojová doska, spoločná pre všetky verzie 407, trochu uberá na kredite luxusného kupé. Na druhý pohľad to však vynahrádza kvalitou použitých materiálov, úrovňou spracovania a koženým čalúnením. Jedinou výčitkou v týchto končinách je prehľadnosť stredovej konzoly, ale to je už stará známe pieseň 407-čiek.

…prekvapivý…

Pod konfiguráciou 2+2 si človek väčšinou predstaví kupé s dvomi núdzovými zadnými sedadlami, na ktorých bude tesno aj balíku minerálok. Túto zaužívanú predstavu rozbíja 407 Coupé na márne kúsky a vo svojom zadnom rade ponúka plnohodnotné sedenie dvom dospelým osobám. Nízky profil síce bude v priestore hláv obmedzujúcim faktorom, ale rázvor 2 725 mm sa podpíše pod štedrý priestor v oblasti kolien a široká postava auta vás bude rozmaznávať v oblasti ramien.

Moderná koncepcia podvozku a elektronicky riadené odpruženie AMVAR vám výrazne sťažia snahu nájsť akékoľvek muchy v jazdných vlastnostiach kupéčka. Ani 18“ kolesá nezabránili Peugeotu prechádzať nerovnosti s noblesnou ignoranciou. Systém AMVAR pracuje v automatickom alebo športovom režime, pričom ten druhý je tým správnym kľúčom k radosti z jazdy. Pritvrdí tlmiče, 407 sa ako správna šelma zadrapne do asfaltu a nepustí. Karoséria sa iba minimálne nakláňa a bohato nadimenzované brzdy vás v potrebnej chvíli podržia. Na limite (prípadne až za ním) už začína byť Coupé horšie čitateľné a poskytuje vám užšie pole možností na vyriešenie danej situácie.
** **

Nebývalo to úplne podľa automobilového bontónu, aby mal v šesťvalcovom kupé vodič pred sebou otáčkomer s červeným poľom od nejakých 4300 otáčok. Za posledných pár mesiacov sa podarilo preniknúť dieselovým motorom takmer do všetkých sfér automobilizmu, keď poháňajú od športových kupéčok cez luxusné limuzíny aj špeciály 24-hodinovky Le Mans. A v tejto súvislosti treba mať na pamäti, že nie je diesel ako diesel.

Moderné 2,7-litrové šesťvalcové HDi-čko patrí k tým naftovým agregátom, ktoré môžu hrdo pracovať v službách aj takých áut ako je 407 Coupé. Dvesto koní a 440 Nm si poradí s mohutnou postavou dvojdverového leva priam ideálne. Zrýchlenie z nuly na sto za 8,5 sekundy už dnes nie je dych berúca hodnota, ale pri celkovom komfortnom charaktere a vznešenejšom prístupe 407-ky k jazde je to úplne dostačujúca hodnota. Výkony šesťvalca sú priškrtené automatickou prevodovkou, ktorú by sme neradi zasypali chválami. Športový režim však dovolí motor vytáčať až k „červeným“ hodnotám. Pohonná jednotka je výborne odhlučnená a svojím vibračným prejavom v kabíne sa takpovediac hrá na benzínový motor.

Na spotrebu motora nemôžeme povedať krivé slovo. Pri danom objeme, výkone, automatickej prevodovke a pohotovostnej hmotnosti 407-ky si nemôžeme na priemer 10 litrov na 100 km sťažovať.

Záver

Ak sa chcete dostať z miesta A do miesta B naozaj rýchlo, skutočne štýlovo a s vynikajúcou spotrebou, nemusíte dlho váhať. Peugeot 407 Coupé s motorom 2.7 HDi ide na vec vlastným spôsobom, miestami odvážne a sebavedomo, inde zase cestou šikovných kompromisov. Športové črty 407 Coupé sú však iba bonusom k jeho luxusnému poňatiu s dôrazom na komfort, nie jeho charakteristickou vlastnosťou.

Cena základného modelu Peugeot 407 Coupé 2.7 HDi 24V FAP:
1.460.000 Sk
Cena testovaného modelu Peugeot 407 Coupé Pack 2.7 HDi 24V FAP:
1.626.900 Sk

Sériová výbava:
airbag vodiča a spolujazdca + bočné a hlavové airbagy + kolenný airbag, ABS+AFU+ESP+ASR, alarm, parkovací asistent vpredu i vzadu, dvojzónová klimatizácia, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, 18“ hliníkové disky kolies, senzor tlaku v pneumatikách, elektronicky riadené odpruženie AMVAR, vrstvené sklá, hmlovky, xenónové svetlomety, el. sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, sieťka na uchytenie batožiny, autorádio CD s MP3 + menič na 6 diskov, audio od JBL, pamäť nastavenia sedadla vodiča a vonkajších spätných zrkadiel, samonatáčacie svetlomety AFS, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, pack koža – kožené sedadlá + vyhrievané predné sedadlá + koberčeky vpredu aj vzadu + el. nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca

Príplatková výbava:
metalíza (15.900), hands-free (11.000)

Technické údaje

Motor: naftový šesťvalec, vstrekovanie typu common-rail, zdvihový objem valcov 2720 cm3, maximálny výkon 150 kW (204 k) pri 4000 ot./min, najvyšší krútiaci moment 440 Nm pri 1900 ot./min

Priemerná spotreba (mesto/mimo/kom­bi): 11,9/6,5/8,5 litra na 100 km

Prevodovka: 6-stupňová automatická

Podvozok: lichobežníková náprava s dvojicou trojuholníkových ramien, viacprvková zadná náprava

Brzdy: na všetkých kolesách kotúčové, ABS, EPS

Karoséria: dvojdverové kupé, 4815 × 1868 × 1395 mm (DxŠxV), rázvor osí kolies 2725 mm, pohotovostná hmotnosť 1799 kg (vrátane vodiča), celková hmotnosť 2130 kg, objem batožinového priestoru 400 litrov, objem palivovej nádrže 67 litrov

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 8,5 s

Maximálna rýchlosť: 230 km/h

debata chyba
Články podľa značiek