Test: Suzuki SX4

Nová generácia modelov Suzuki je v posledných rokoch odsúdená na úspech. Gény bestselleru sme hľadali aj u testovanej Suzuki SX 1,6 GS Outdoor line.

12.08.2006 14:23
Suzuki SX4 Foto:
Suzuki SX4
debata

Podobne ako pri predošlých modeloch aj SX4 vsádza na atraktívny dizajn. Tvary bacuľatej SX4 sú nezameniteľné. Pozorovateľ okamžite zaradí SX4 do rodiny Suzuki. Vo verzii Outdoor line sa pridal aj atraktívny predný aj zadný nárazník, či praktické lišty na bokoch dvier.

Spomenúť možno aj strešné nosiče, či atraktívny dizajn sériových hliníkových diskov. Na druhej strane vsádza Suzuki SX4 na pomerne nenápadnú eleganciu bez zbytočných pokusov o extravaganciu.

Interiér vyznáva klasické hodnoty

Opäť príjemná jednoduchosť a okamžitá identifikácia pôvodu. Ani v interiéri nezaprie SX4 jednoznačnú a neomylnú príslušnosť k značke. Všetky ovládacie prvky sú poruke, sú adekvátne robustné a prehľadné.

Prístroje zdieľa Suzuki SX4 s mladším Swiftom, čo znamená prehľadné ciachovanie všetkých ukazovateľov. Stredová konzola s autorádiom prehrávajúcim aj formát MP3, a automatická klimatizácie predstavujú z hľadiska komfortu presne to čo väčšina motoristov reálne využije.

Priestorové pomery sú ideálne pre štyroch dospelých, každý z nich si nájde adekvátnu porciu komfortu, ktorú dokáže rázvor 2500 mm poskytnúť. Batožinový priestor s hodnotou 270 litrov naopak jemne zaostáva za priemerom. Daňou za atraktívny dizajn je aj pomerne vysoká nakladacia hrana.

Dobré jazdné vlastnosti

Medzi silné stránky Suzuki SX4 patria aj jazdné vlastnosti. Na suchom asfalte sa prejavuje neutrálne, na klzkých povrchoch sa už prejaví vrodená nedotáčavosť. Komfort pruženia musíme pochváliť. Práve v mestskom cykle sa prejaví výhoda väčšej svetlej výšky, SX4 je jednoducho menej citlivá na nekvalitné vozovky.

Vyššia svetlá výška dovoľuje opustiť civilné cesty, výlety do ľahkého terénu si majiteľ môže dopriať aj vďaka aktívnemu pohonu 4×4 s elektronicky riadenou lamelovou spojkou. Vodič môže dokonca uzavrieť tlačidlom LOCK medzinápravový diferenciál. Vtedy sa na zadnú nápravu dostáva minimálne 30 percent krútiaceho momentu, maximálne však 50 percent. V danej konfigurácii možno absolvovať aj prejazd ľahším, prípadne stredne ťažkým terénom. Dané funkcia sa automaticky deaktivuje po presiahnutí rýchlosti 60 km/h.

Pod kapotou úradoval silnejší benzínový motor s objemom 1,6 litra  a výkonom 107 koní. Klasický šprint na 100 km/h s ním absolvuje SX4 za prijateľných 11,5 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje 170 km/h čo vyjadruje potreby väčšiny motoristov. Priemerná spotreba presne kopíruje pohyby pravej nohy, jazdiť sa dá v rozmedzí prijateľných siedmich litrov, svižnejšia jazda si vyžiada približne desať.
 
Maximálne vybavenie, prijateľná cena.

Vzhľadom na maximálne vybavenie v rámci triedy je cena 576.000 Sk viac než prijateľná. SX4 totiž ponúka bezpečnosť v podobe šiestich airbagov, systému ESP. Komfort v podobe kompletnej elektrifikácie či automatickej klimatizácii predstavuje maximum v rámci danej cenovej triedy. Pohon všetkých štyroch kolies je v tomto prípade bonusom, ktorý oceníte najneskôr v zimných podmienkach. A to je tajomstvom úspechu.

Cena základného modelu: Suzuki SX4 1,6 GS Outdoor Line: 579.900 Sk

Cena testovaného vozidla:  590.000 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, automatická klimatizácia, autorádio s CD a MP3, ovládanie na volante

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 11.000 Sk

Technické údaje
Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1586 cm3, maximálny výkon 79 kW (107 k) pri 5600 ot/min, maximálny krútiaci moment 145 Nm pri 4500 ot/min

Priemerná spotreba: 7,8 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, aktívny pohon všetkých kolies prostredníctvom elktronicky riadenej viaclamelovej spojky, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu priečne ramená, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, stabilizačný systém ESP

Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4100×1730×1585 mm, rázvor osí kolies 2500 mm, pohotovostná hmotnosť 1190 kg, Objem batožinového priestoru 270/1045 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11,5 s
Maximálna rýchlosť: 170 km/h

debata chyba
Články podľa značiek