Test: Toyota Avensis D-4D

Stal sa prvým bestsellerom japonského výrobcu v náročnej nemeckými výrobcami ovládanej strednej triede. Zostane ním aj po facelifte? Testovali sme Toyotu Avensis D-4D.

28.11.2006 09:54
Toyota Avensis D-4D Foto:
Toyota Avensis D-
debata

Úspech Toyoty Avensis v Európe prekvapil aj samotného výrobcu, konečne totiž po mnohých rokoch prináša marketingovú úrodu povestná spoľahlivosť automobilov od japonského výrobcu. Aj preto tvorcovia pristupovali k faceliftu obzvlášť opatrne.

Opatrný facelift

To je aj dôvodom prečo si zmeny na karosérii uvedomí pozorovateľ až na druhý pohľad. Zmenené „vnútornosti“ predných svetlometov a iný vzhľad zadných skupinových svetiel sú najmarkantnejšie zmeny na interiéri. Efektným detailom sú aj smerové svetlá umiestnené v spätných zrkadlách. Zmenil sa aj tvar prednej masky chladiča, predného aj zadného nárazníka.

Všetky zmeny zachovávajú identitu modelu Avensis, čo poteší aj doterajších majiteľov. Charakteristika drobných zmien zodpovedá aj interiéru. Displej palubného počítača sa presunul po otáčkomer, prepínanie jednotlivých režimov nájdeme tentoraz na volante. Stredová konzola si ponechala dizajn aj kovový finiš.

Tradičné prednosti

Tradičnú pochvalu si zaslúžia odkladacie priestory, Avensis nimi rozhodne nešetrí, odloženie drobností je hračkou tak pre vodiča ako aj spolujazdca. Objemná lakťová opierka ponúka dva veľké odkladacie priestory.

Komfort pomerne mäkkých sedadiel sa nezmenil, vodič aj spolujazdec sedia uvoľnene, dvojica zadných pasažierov má k dispozícii dostatok priestoru a prirodzene aj držiaky na nápoje integrované do lakťovej opierky. Batožinový priestor s hodnotou 520 litrov uspokojí takmer každého. Navyše ponúka dvojité dno, čo iba zvyšuje jeho variabilitu.

Výborný agregát

Pod kapotou úradoval základný dieselový agregát. Označenie základný si zrejme ani nezaslúži ponúka totiž 126 koní (96 kW) maximálneho výkonu a rovných 300 Nm krútiaceho momentu. Je mimoriadne príjemným spoločníkom, v interiéri ho takmer nepočuť, naopak poteší jeho dynamika. Zrýchlenie na 100 km/h trvá iba čosi vyše desať sekúnd maximálna rýchlosť predstavuje rovných 200 km/h.

Hodnotenie výborná si odnáša aj spotreba paliva, ani pri rezkom tempe neprekročila hodnotu 6,6 litra na 100 kilometrov. Svoju zásluhu na tom má aj šesťstupňová manuálna prevodovka.

Podvozok je tradične mäkký, vyznáva skôr hodnoty plavnej jazdy. Vtedy bez problémov a elegantne odfiltruje väčšinu nerovností a poskytuje vysoký komfort cestovania. Naopak v športovo rezaných zákrutách sa Avensis nakláňa viac ako konkurencia, priority športovej jazdy si Avensis nikdy ani nepripisoval. Jeho prednosti aj obľúbenosť vyplývajú skôr z komfortného nastavenia.

Konečné hodnotenie zodpovedá celkovej filozofii, modelu Avensis. Je mimoriadne príjemný, poteší ponukou priestoru, komfortom jazdy a v prípade vybavenia Soľ technical aj prvkami vybavenia, ktoré nešetria pohodlím ani bezpečnosťou.

Cena základného modelu: Toyota Avensis 2,0 D-4D Sol Technical: 934.900 Sk

**Cena testovaného vozidla: ** 949.900 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém VSC, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, dažďový snímač, autorádio s CD prehrávačom.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 15.000 Sk

Technické údaje:

Motor: Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu common rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1998 cm3, maximálny výkon 93 kW (126 k) pri 3600 ot/min, maximálny krútiaci moment 300 Nm pri 2000–2800 ot/min

Priemerná spotreba: 6,6 litra/100 km

Prevodovka: šesťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu: nezávislé zavesenie na dvojitých priečnych a jednoduchom vlečnom ramene, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.

Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, stabilizačný systém VSC

Karoséria:
Päťdverové kombi , DxŠxV 4715×1760×1480 mm, rázvor osí kolies 2700 mm, pohotovostná hmotnosť 1540 kg, celková hmotnosť 1970 kg, Objem batožinového priestoru 520/1500 litrov.

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 10,6 s

Maximálna rýchlosť: 200 km/h

 
debata chyba
Články podľa značiek