Test: VW Polo Cross

Imidž na úkor funkčnosti? A prečo nie!? Testovaný Volkswagen Polo Cross 1.4 TDI s krikľavo zeleným lakom vás naučí, ako si vychutnať každý kilometer jazdy s úsmevom od ucha k uchu.

01.11.2006 14:41
Volkswagen Polo Cross Foto:
Volkswagen Polo Cross 1.4 TDI
debata

Lifestylový derivát súčasnej generácie Volkswagenu Polo prišiel na svet začiatkom tohto roka a nadväzuje na svojho predchodcu, Polo Fun. Šikovné autíčko sa niekoľkými úpravami premenilo na malé, predovšetkým imidžové SUV-éčko. Oproti zvyšku modelového radu je o 70 mm vyššie (za čo môže zvýšenie svetlej výšky, použitie väčších kolies a strešné tyče), jeho karosériu lemujú ochranné plasty. Nesmieme zabudnúť na upravené nárazníky a spätné zrkadielka v striebornej farbe. Ak k tomu pripočítame krikľavý lak, nemáte šancu ho prehliadnuť.

Interiér podľa VW

V preklade to znamená dobre spracovaný, z kvalitných materiálov. Prehľadné, no pramálo nápadité (a v kontexte Pola Cross hádam až nudné) pracovisko vodiča spestroval štýlový štvorramenný volant, radiaca páka s hliníkovým dekórom a hliníkové pedále. Veselé čalúnenie sedadiel a obloženie dverí pochádza z rovnakého farebného odtieňa ako exteriér. Praktickým špecifikom prevedenia Cross je skladací prepravný box v batožinovom priestore, ktorý je možné úplne vybrať, prípadne iba zložiť zarovno s dnom kufra.

S verziou Cross prichádza slušná porcia sériovo dodávaných prvkov výbavy ako je elektrické ovládanie všetkých okien, klimatizácia, držiak na pohárik vpredu či kožený volant, radiaca páka a páka ručnej brzdy. V kabíne sú príjemným spestrením, ale pri pohľade na cenovku by ste si vedeli predstaviť aj štedrejšiu porciu doplnkov.

On-road

Má o 15 mm vyššiu svetlú výšku, ochranné plasty a celkom odhodlaný výraz. Jeden by sa s tým hneď vydal na nespevnený povrch… Ale nie tak zhurta. Polo Cross má náhon na predné kolesá, 17“ disky z ľahkých zliatin, ktoré sú navyše obuté do nízkoprofilových pneumatík. Nemusíte byť majstrom remesla, aby ste pochopili, že tu nehovoríme o výbave do ťažkého terénu.
Spolu s ľahko schizofrenickým autom tak dostanete imidžové auto, ktoré vynikne popri 99 % vozidiel, ktoré u nás jazdia. Auto obdarené poriadnou dávkou originality a exhibicionizmu, z ktorého vyžaruje pozitívna energia na všetky strany.

Cross mal pod kapotou malý brblavý trojvalcový diesel 1.4 TDI s výkonom 70 koní a 155 Nm, a s ľahkým Polom si celkom dobre sadli. Údaj o zrýchlení na stovku za takmer 15 sekúnd ho nevykresľuje v tom pravom svetle. Jeho silnou stránkou je, v praxi podstatnejšie, pružné zrýchlenie. Obsaďte ho však viac ako dvoma cestujúcimi a už vám bude výkon chýbať. V disciplíne „spotreba“ motor opäť boduje. Za šesť litrov budete jazdiť stabilne. Aby ste sa dostali na úroveň spotreby udávanej výrobcom, budete musieť pracovať s plynom nežnejšie. To koniec koncov nie je taký problém – Polo Cross nie je o hektike bežného jazdenia a o preraďovaní sa z pruhu do pruhu rýchlosťou excitovaného elektrónu, toto auta sa šoféruje v pohode a s úsmevom na tvári.

Keby ste chceli trochu pritvrdiť, vedzte, že podvozok je istý a vyvážený. Na limite je Polo čitateľne nedotáčavé a o chlp viac sa nakláňa ako jeho nižší kmeňový bratia.

Záver

Do terénu sa s ním nevypravíte a aj pri výjazde na obrubník sa vám zvýši tep zo strachu o vaše nízkoprofilovky na krásnych 17“ diskoch. Nech už ale budete s Volkswagenom Polo Cross robiť čokoľvek, bude z vás sršať originalita. Tienistou stránkou auta je fakt, že za imidž a nápaditosť sa platí.

Cena základného modelu Volkswagen Polo Cross 1.4 TDI: 575.000 Sk
Cena testovaného modelu: 626.000 Sk

Sériová výbava:
ABS+ASR, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, predné hmlovky, imobilizér, elektrohydraulický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, elektricky ovládané okná vpredu a vzadu, držiak pohárikov vpredu, slnečné clony s osvetlenými zrkadielkami, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, 4-ramenný kožený volant, radiaca páka a ručná brzda v koži, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a odkladacia zásuvka pod ním, športové sedadlá vpredu, rádio s CD + 4 repro, poloautomatická klimatizácia CLIMATIC, chrómované orámovanie prístrojových ukazovateľov, hliníkový dekór pedálov, tónované sklá, ochranné lišty vo farbe karosérie, disky z ľahkých zliatin 7,5J x 17 pneu 215/40 R17.

Príplatková výbava:
ESP, ASR, brzdový asistent (37.900 Sk), elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá (4.500 Sk), palubný počítač (5.400 Sk), sieť na batožinu a skladací box do batožinového priestoru (3.200 Sk)

Technické údaje
trojvalcový turbodiesel so systémom čerpadlo-tryska, chladený kvapalinou, , zdvihový objem valcov 1422 cm3, maximálny výkon 51 kW (70 k) pri 4000 ot./min, najvyšší krútiaci moment 155 Nm pri 1600 ot./min
Priemerná spotreba (mesto/mimo/kom­bi): 5,8/4,0/4,6 litra na 100 km
Prevodovka: päťstupňová manuálna
Podvozok: vpredu: zavesenie typu MacPherson, vzadu: viacprvková náprava Mulitlink
Brzdy: na všetkých kolesách kotúčové, ABS, ESP
Karoséria: päťdverový hatchback, 3916 × 1650 × 1467 mm (DxŠxV), rázvor osí kolies 2465 mm, pohotovostná hmotnosť 1091–1267 kg, celková hmotnosť 1650 kg, objem batožinového priestoru 270/1030 litrov, objem palivovej nádrže 45 litrov
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 14,6 s
Maximálna rýchlosť: 164 km/h

debata chyba
Články podľa značiek